Ajánló
Hoztuk a formánkat!
Forma–1. A Mercedes gumicsere-taktikája kockázatos volt, de bejött, Lewis Hamilton hetedszer nyert a Hungaroringen az elfogyó felnikkel is hősiesen küzdő Max Verstappen ellen

Vasárnap délben, három órával a rajt előtt még azt üzente a közösségi médián keresztül Lewis Hamilton, az ötszörös világbajnok, hogy „ha bármilyenek a körülmények, és mégha úgy is érzed, hogy minden összeesküdött ellened és lehetetlen a küldetés, fontos, hogy higgy magadban, fejeket le és menj neki!” Hogy mitől búsult ennyire neki? Hát attól, hogy a Forma–1-es világbajnokság előző futamán, a Német Nagydíjon betegen és rosszul versenyzett, s itt Budapesten, ahol már hatszor nyert, és ahová címvédőként érkezett „csak” a harmadik helyről rajtolhatott. A szombati időmérőn ugyanis Max Verstappen (Red Bull) és istállótársa, Valtteri Bottas (Mercedes) is előtte végzett. Szörnyű, nem? Vajon mit posztolt volna a szezon eddigi nagy vesztese, a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel (Ferrari), akinek csak addig állt a zászló, amíg el nem indult a versenyszezon hónapokkal ezelőtt Melbourne-ben. Ugyanakkor a mogyoródi pályára a hétvégére kivonult bő kétszázezres nézősereg jobbat nem is kívánhatott volna, mint bizonyítani akaró világsztárok és sikerre éhes, jó és erős gépcsodákat vezető ifjú titánok csatáját.
Max Verstappen a Red Bull Hondával élete első pole-pozíciójából huszonegy éves kora ellenére úgy rajtolt, ahogy a nagyok. Tanult a saját hibáiból. (Az előző három futamból kettőn kifejezetten pocsékul jött el rajtrácsról, igaz, kétszer mégis nyert.) Mögötte a két Mercedes a várttal ellentétben nem játszott össze, hanem egymásnak ugrott, konkrétan Hamilton beérte Bottast, koccantak, és emiatt orrkúp-cserére szorult Bottas kocsija. Ezzel el is szálltak a finn esélyei a jó eredményre.
A Hungaroringen ugyanis híresen nehéz előzni. Mogyoródon különösen igaz, hogy a pilóták sorrendjét igazából két dolog befolyásolja: hibázik-e valahol valaki, illetve ki, milyen gumistratégiát követ. Verstappen a közepes keverékű gumikkal a 26. körig tolta, az előnye olyan nagy volt, hogy a bokszutcából visszaért a második helyre, de mivel Hamiltont is ki kellett hozni pár körrel később a kemény keverékekért, így kettőjük csatájában mintha mi se történt volna. Ketten nagyon elhúztak. Hamilton egy körön belül kétszer is támadta az élen haladó Verstappent, de nem sikerült megelőzni, így a Mercedes mérnökei új tervet eszeltek ki: kihozzák Hamiltont még egy kerékcserére, hogy – legalábbis matematikailag – a friss közepeseken a leggyorsabb köreivel odaérhessen az első helyre. No de ebben hinni is kellett. És maximálisan nyomni a gázpedált.
A matek pedig bejött. Három körrel a vége előtt Hamilton beérte az addigra a gumijai tapadását teljesen elvesztő Verstappent, és állva hagyta ellenfelét. Ragyogó verseny volt. És persze igazságtalan a többiekkel, akik szintén a pályán voltak, csak az elsőségért folyó küzdelem annyira izgalmas volt, hogy nehéz volt rájuk is figyelni. w
Magyar Nagydíj, Hungaroring (70 kör, 306,630 km): 1. Lewis Hamilton (brit, Mercedes), 2. Max Verstappen (holland, Red Bull), 3. Sebastian Vettel (német, Ferrari), 4. Charles Leclerc (monacói, Ferrari), 5. Carlos Sainz Jr. (spanyol, McLaren), 6. Pierre Gasly (francia, Red Bull). Leggyorsabb kör: Verstappen. A vb-pontverseny állása 12 futam után (még 9 van hátra): 1. Hamilton 250 pont, 2. Bottas 188, 3. Verstappen 181, 4. Vettel 156, 5. Leclerc 132, 6. Gasly 63. Csapatok: 1. Mercedes 438 pont, 2. Ferrari 288, 3. Red Bull 244.